Panik i Berlin || Träffat hollywoodskådespelare

Halloj ifrån Berlin!

Igår åkte vi TIDIGT till Köpenhamn och åkte sedan vidare till Berlin. Flygresan var riktigt speciell. Vi flög med easyjet som jag alltid annars åker med när jag ska till London, och flygvärdinnan var riktigt trevlig. Jag gillade henne väldigt mycket då hon log massa mot en och ville att man skulle känna sej trygg med flygningen. Men det gick fint.

Vi tog sedan taxi till Hollywood media hotell och installerade oss och sedan begav vi oss till teatern efter lite middag.

Det var riktigt annorlunda måltid. Äter man ens spaghetti med schnitzel? Haha

Det var annorlunda men nja. Inte jättegott!

Men sen så var vi på teatern. Vi skulle se en föreställning där Maura Tierney var med, och vi fick sitta längst fram vid sidan, så det var riktigt spännande. Det är inte alltid hon åker till Europa, så det var jättekul att se henne på riktigt. Men den kvällen träffade man henne inte.

I morse var det kaotiskt. Efter frukosten, som parantes, var riktigt god, så tog vi taxin till flygplatsen och det var sjukt mycket folk. Vi var i god tid, men tillslut blev tiden mer och mer tjärv….. Vi hittade inte där man skulle få ut sina boarding passes. Så då började paniken. Till en början var det ok, vi brukar kunna lösa saker. Men vi lyckades inte!! Vi blev slussade in till olika köer och de vi blev slussade till visste ingenting fast man var tydlig i språket…. sjukt.

Tillslut var det kört. Vi kom till rätt kö men vi hade 20 minuter på oss innan flyget skulle åka. Men precis när vi skulle checka in så stängde incheckningen och då började min panik…. och det var inte lite… pulsen steg och jag fick min första panikattack och bröt ihop och det gjorde att många som stod i kön reagerade och försökte hjälpa oss att hinna med flyget… men tack ändå… personalen på flygplatsen sa att det inte gick mer osv.- så vi vände….. satte oss på golvet och försökte lösa hur fasen vi kommer hem… vår resebuffert var tom då vi hade planerat…. Men vi var ju inte beredda på detta………….

Vi fick hjälp av dom hemma i Sverige med att ordna biljetter hem, och vi återvände till teatern inne i stan sedan. Jag tänkte, att jag hellre försöker träffa Maura Tierney än att sitta vid en gate 6 timmar!! – och vi lyckades! Jag hade kontakt med en av personerna som jobbade där och hon hjälpte till, så det löste sej.

Maura kom fram till mej och skakade hand och presenterade sej och sedan blev det kram, hon frågade hur det var och så berättade jag att jag väntat 14 år på att få träffa henne samt att jag var nervös och att min engelska var sådär när jag var nervös.

Hon sa att det var lugnt, hon förstod mej och att jag inte behövde vara nervös , för hon kände ibland att det kan vara nervöst att komma till ett annat land och ha svårt att förstå. Ja, vi pratade lite och sedan ett snabbt foto då hon sedan hade brådis iväg, men det blev en till och lång kram efteråt  🙂

Men det var den bästa dagen i mitt liv just nu fast det var kaotiskt i morse ❤❤❤❤❤

Därefter tog vi taxi till flyget igen och det var inget folk alls knappt, så vi hade ingen stress men jag fick flashback av min panikattack vid gaten, men det fanns en person på Messenger som fick mej lugn ❤ och sedan så kollade jag på bilden på Maura och mej  så jag blev lugnare också.

Sedan åt vi lite och sen på flyget!

Flygningen gick snabbt MEN vi blev asrädda då han plötsligt (piloten) sa ”Emergency” , men det var ju bara om det skulle hända ngt så kunde man köpa förbandslåda osv.- men det var så OTYDLIGT så vi Hörde inte helt förrän de nämnde om betalning…..  haha. Suck…

Men nu är vi i Malmö…. ska sova på mitt gamla hotell innan vi drar hemåt imorgon. MEN vi ska sova ut först och äta frukost! Sen drar vi!

Sov gott! Nattis

Och imorgon kväll kommer vloggen från resan ut. Och en storytime på vår kanal Sebbe och Carro kommer ut inom kort också  🙂

Om Carro Eriksson

Hej och välkomna till min blogg. I denna blogg får ni följa med mej i livet med min diagnos "atypisk autism" och sjukdomen PMDS, samt hur det är att leva med detta i en värld med utmattningsdepression och psykisk ohälsa. Och såklart lite allmänt om min träning och vardag :)
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.